Współczesny marketing nieustannie się rozwija. Powstają coraz to nowe metody, formy, sposoby na przyciąganie uwagi klientów. Jedną z najmodniejszych w ostatnich latach form marketingowych są rozmaite gadżety reklamowe z różnorodnymi nadrukami, mającymi promować konkretne marki, usługi lub produkty. Tego typu reklama jest bardzo skuteczna, ponieważ za stosunkowo niewielkie koszty jest możliwość dotarcia do szerokiej rzeszy potencjalnych klientów. Dla każdego reklamodawcy jest to najważniejszym aspektem podejmowania jakichkolwiek działań marketingowych. Do gadżetów reklamowych o rosnącej popularności zaliczają się zegary.
Zegary reklamowe mogą posiadać np. loga firm. W takich przypadkach klient, dokonując zakupu danego zegara, jest jednocześnie klientem i „dystrybutorem” – poprzez swój zakup promuje ową markę. Jako przykład można tu podać np. producentów zabawek, którzy umieszczają swoje loga na zegarach przeznaczonych do powieszenia na ścianie w pokoju dziecięcym. Zegary takie mogą też np. nosić wizerunki bohaterów kreskówek. Wówczas przyciągną uwagę najmłodszych jeszcze skuteczniej.
Innym sposobem jest organizowanie konkursów, w których nagrodą są właśnie zegary reklamowe. Rozwiązanie to może być bardzo skuteczne np. dla popularyzacji producentów żywności, odzieży, kosmetyków, zabawek, itp. Konkursy takie mają jeden podstawowy cel: wzrost sprzedaży produktów firmy. Jeśli nagroda jest atrakcyjna, a zegar zdecydowanie należy do takich zaliczyć, wówczas jest duża szansa na powodzenie przedsięwzięcia.
zegary reklamowe należą do tych przedmiotów, które powinny wyróżniać się prezencją. Im są bardziej kolorowe, tym lepiej. Szczególnie jeśli stanowią obiekt skierowany przede wszystkim do dzieci, a za ich pośrednictwem do rodziców. W innych przypadkach wygląd takich zegarów może być stonowany, pasując np. do salonu bądź sypialni. Również wtedy jest duża szansa na skuteczne promowanie umieszczonych na tychże zegarach reklam.
Zegary są stanowią jeden z nowszych przedmiotów reklamowych. I dzięki ich szerokiemu potencjalnemu zastosowaniu, można mieć pewność, że ich popularność w marketingu będzie wzrastać.